Beranda HIBURAN Entertainment P Ramlee Hadir dengan Izin-Nya, Fairuz Misran Sosok P Ramlee Reborn

P Ramlee Hadir dengan Izin-Nya, Fairuz Misran Sosok P Ramlee Reborn

55
0
P. Ramlee telah berjaya menciptakan hasil karya lebih daripada 401 buah lagu dan 66 buah film yang hingga kini masih melekat di hati masyarakat

SINKAP – Siapa yang tidak mengenali seniman agung P. Ramlee aktor legendaries Malaysia yang terkenal se Asia. P Ramlee dengan nama sebenarnya Teuku Zakaria bin Teuku Nyak Puteh, beliau mendapat gelas seniman agung karena kelebihan acting, lawakan dan suaranya yang khas saat memainkan peran maupun saat bernyanyi.

Banyak jasa dan bakti yang telah di abadikannya hingga saat ini, sepanjang karya hasil beliau dalam industri seni entertaint P. Ramlee telah berjaya menciptakan hasil karya lebih daripada 401 buah lagu dan 66 buah film yang hingga kini masih melekat di hati masyarakat.

Meskipun Almarhum  P. Ramlee telah lama pergi meninggalkan kita, kenangan beliau masih segar dipikiran kita sebagai penikmat dunia perfilman layar hitam putih diberbagai lapisan masyarakat baik dari kalangan muda hingga yang dituakan.

Sosok P Ramlee dan karakter di dunia aktingnya tidak hilang disepanjang masa dan tidak punah seiring waktu, kerinduan sosok P Ramlee seperti hadir kembali oleh seseorang yang juga berasal dari Malaysia bernama Fairuz Misran, memang kelihatan sama tapi sebenarnya tak serupa, kedengaran suara juga sama tapi tidak lah sesempurna dia. Seperti bio di Instagram @Fairuzmisranofficial bertuliskan “Hadir atas Izin-Nya” seperti mengingatkan kembali ingatan kita bahwa sosok P Ramlee melekat pada Fairuz misran. Beliau adalah sosok yang sangat mirip dengan paras dan suara sebagai P Ramlee Reborn.

MENARIK DIBACA:  Cantik dan Seksi, Artis ini Mengaku Jarang Mandi
“Siapa lah saya untuk menggantikan P. Ramlee. Jujurnya, saya tidak layak kerana beliau seorang cukup hebat dan tiada gantinya. Namun berdasarkan bakat dan kemampuan yang dianugerahkan Allah SWT, saya hanya membantu supaya orang ramai terus meminati setiap karya seni P. Ramlee,” katanya.

 Suara dan wajah terutama gaya jambul rambut dan potongan kumis, selain sosok badannya umpama seniman agung yang amat disegani itu. Siapa sangka dia sebenarnya juara pertandingan nyanyian Bintang P. Ramlee peringkat kebangsaan anjuran RTM pada 2012.

Fairuz Misran bermula sangat mengagumi sosok karakter P Ramle. Malah, jika dilihat sekila pandang, pasti ramai yang akan menyatakan bahawa Fairuz memiliki persamaan dengan P. Ramlee bukan saja dari segi rupa parasnya tetapi juga bentuk fisik dan lenggak lenggok alunan suaranya.

Merilis dari kutipan suaraviral.org Fairuz Misran mengungkapkan “Ada orang awam yang bertanyakan sama saya apakah saya mempunyai pertalian keluarga dengan P. Ramlee, saya katakan tak ada.

“Tapi kerana minat yang mendalam terhadap Almarhum, saya cuba meniru gaya rambut dan misai beliau,” katanya

Antara lagu-lagu P. Ramlee yang diminatinya adalah Getaran Jiwa dan lagu tersebut juga yang mendapat permintaan tinggi dalam kalangan pelanggannya.

MENARIK DIBACA:  Tiger Revo Tahun 2008 di Modifikasi Berkostum CB Army

Menjiwai karakter P. Ramlee sebagai seorang tokoh yang hebat sepanjang zaman, Fairuz yang bekerja sendiri menambah, suara dan lagu-lagu seniman itu cukup unik untuk diperdengarkan oleh berbagai lapisan masyarakat termasuk golongan muda.

“Bila saya membuat gaya seperti P. Ramlee terutama dengan memuat video nyanyian di laman sosial, sekurang-kurangnya ia dapat menarik perhatian anak muda yang kebanyakan menggemari lagu-lagu urban dan pop, untuk mendengar lagu-lagu beliau.

“Siapa lah saya untuk menggantikan P. Ramlee. Jujurnya, saya tidak layak kerana beliau seorang cukup hebat dan tiada gantinya. Namun berdasarkan bakat dan kemampuan yang dianugerahkan Allah SWT, saya hanya membantu supaya orang ramai terus meminati setiap karya seni P. Ramlee,” katanya.

Disebabkan oleh keistimewaan ini jugalah, Fairuz seringkali menerima jemputan untuk membuat persembahan. Hal ini secara tidak langsung membuatkan ramai berpendapat kemunculan Fairuz dapat melepaskan rindu para peminat terhadap seniman agung tanah air itu.(admin)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here